SB-1 Defiant, nová helikoptéra vyvinutá v spolupráci firiem Sikorsky-Boeing, konečne oficiálne prvýkrát vzlietla minulý piatok, teda 21. marca...

SB-1 Defiant, nová helikoptéra vyvinutá v spolupráci firiem Sikorsky-Boeing, konečne oficiálne prvýkrát vzlietla minulý piatok, teda 21. marca.

Defiant využíva inovatívneho pohonného systému, kedy je klasický zadný rotor nahradený zadnou "tlačnou" vrtuľou. Ako výrobca tvrdí, Defiant je ďaleko rýchlejší, obratnejší a ľahší na ovládanie než všetky helikoptéry v službe.

Defiant je jeden zo strojov, ktoré sú prihlásené do programu s názvom Joint Multi-Role-Medium Technology demonštrátor, ktorý cieli na vytvorenie nového transportného prostriedku, ktorý nahradí starnúce helikoptéry UH-60 Blackhawk. Blackhawk sú v službe od osemdesiatych rokov minulého storočia a hoci sú strojmi úspešnými, Američania hľadajú modernejšiu náhradu. Od čias predstavenia helikoptéry UH-60 už uplynulo veľa času a bolo predstavené veľké množstvo nových technológií, ktoré vyvíjaným strojom umožnia disponovať vysokou rýchlosťou, dlhším doletom a lepšími výkonmi v prostredí vyšších výšok (napríklad v Afganistane)

SB-1 využíva technológií prvýkrát predstavených v technologickom demonštrátore X-2 a potom v prieskumnej helikoptére S-97 Raider. Namiesto klasického rozloženia, kedy helikoptéra disponuje jedným hlavným rotorom a jedným chvostovým stabilizačným rotorom, Defiant využíva dvoch koaxiálnych hlavných rotorov a jednej zadnej tlačnej vrtule, ktorá by vrtuľníku mala poskytnúť rýchlosť vpred. SB-1 by mal niesť štvorčlennú posádku a až dvanásť vojakov. Maximálna rýchlosť by mala byť okolo 460 km / h, čo je o dobrých 100 km / h rýchlejší ako UH-60M.

Video prvého letu (ktorý mal trvať okolo 30 minút) ukazuje helikoptéru pri vznášaní blízko zeme, zatiaľ čo zadná vrtuľa je neaktívna. Testovacia plocha je umiestnená na Floride.

Program by mal v budúcom roku vyhodnotiť všetky dáta z testovania helikoptér a následne vybrať nástupcu legendárneho Blackhawk. Prvé stroje by mali byť dodávané okolo roku 2030.


Novinky

Wilhelm Gustloff: najväčšia námorná katastrofa všetkých čias

Parník Wilhelm Gustloff slúžil na konci druhej svetovej vojny ako nemecká evakuačná loď a po torpédovaní sovietskou ponorkou na ňom zahynulo vyše 9 000 osôb, predovšetkým civilistov. Celý príbeh dodnes...

Príbehy stroskotancov: skaza letu 571

Príbeh letu uruguajských aerolínií č. 571 patrí k jednému z najsilnejších príbehov 20. storočia. Vďaka odvahe a odhodlaniu dokázalo šestnásť ľudí prežiť 72 dní v nadmorskej výške 3 500 m n. m. Malo to...

John Donohue a jeho šialená pivná cesta do vietnamskej vojny.

V novembri roku 1967 vyrazil americký veterán John „Chickie“ Donohue na vlastnú päsť do pekla vietnamskej vojny. V batohu mal iba zoznam svojich priateľov zo susedstva, osobné listy a hromadu piva. Rozhodol...

Príbehy stroskotancov: Shackletonova expedícia

V dnešnom článku sa zameriame na osudy Shackletonovej transantarktickej expedície. Tento muž, zatienený svojimi známejšími kolegami Amundsenom a Scottom, dokázal aj po stroskotaní v ľadovej pustatine...

ANCHOR_TOP_TITLE

Ahoj!
Keby sme mohli, podali by sme vám ruku na pozdrav.
Bohužiaľ, nemôžeme to urobiť a musíme si navzájom potriasť vašimi cookies. Ste pripravení?
Dajú nám vedieť, ako sa našej stránke darí, a my vám budeme zobrazovať len reklamu, ktorá vás skutočne zaujíma.
Čo sú to súbory cookie?

Nastavenie cookies

Vaše súkromie je dôležité. Môžete si vybrať z nastavenia cookies nižšie. Čo sú to súbory cookie?