Upravit stránku
Funkčný tank T-35, ktorý vážil viac ako nové  moderné ruské tanky, bol postavený spoločnosťou Uralectromed JSC priamo na objednávku vojenského múzea v Sverdlovskom regióne...

Funkčný tank T-35, ktorý vážil viac ako nové  moderné ruské tanky, bol postavený spoločnosťou Uralectromed JSC priamo na objednávku vojenského múzea v Sverdlovskom regióne.


História originálu je pomerne zaujímavá. Jeho vývoj prebehol v medzivojnovom období (medzi Prvou a Druhou svetovou vojnou), kedy Rusko prechádzalo zavádzaním agresívneho vojenského plánu, do ktorého patrila aj mechanizácia vojenských síl. Produkcia ťažkých tankov mala pomôcť rozrásť ruský priemysel a podporiť vývoj podobných strojov. Toto všetko malo samozrejme posilniť aj celkovú silu Červenej armády.

T-35 patril medzi realizované projekty. Bol dlhý  9,3 metra, široký 3 metre a taká istá bola aj výška. Maximálna rýchlosť mala byť  19 km / h v náročnom teréne a na jednu nádrž prešiel   151 kilometrov. Čím ale T-35 vynikal, bola výzbroj. Tank disponoval hneď piatimi (!) vežami, namiesto klasickej jednej. V jednej veži ste mohli nájsť 76,2 mm protipechotný kanón, potom dva protitankové kanóny ráže 45 mm a šesť guľometov. Jeden kanón ráže 45 mm a 76,2 bol natočený dopredu, zatiaľ čo druhý 45mm kanón mal kryť zadnú časť.

T-35 bol budovaný pre zákopy ďalšej vojny, rovnako ako pre boj proti nepriateľským tankom. Jeho úlohou malo byť viesť koordinovaný útok proti zakopaným nepriateľským pozíciám, mal preklenúť zákopy, ničiť bunkre a guľometné hniezda svojim 76mm kanónom, zatiaľ čo menšie kalibre mali ničiť nepriateľské tanky. Pokiaľ by bola sprevádzajúca pechota dobitá, zadné veže by tank chránili pred nepriateľmi z boku a zozadu. Kvôli množstvu výzbroje niesol tank značné množstvo munície: 96 nábojov kalibru 76 mm, 180 nábojov ráže 45 mm a cez 10.000 nábojov do guľometov. Niektoré verzie tanku disponovali aj plameňometom.

Tank mal však rad "múch". Masívna výzbroj znamenala masívnu váhu, čo neúmerne zaťažovalo systém riadenia. To bolo neuveriteľne nespoľahlivé a inklinovalo k častým poruchám. Kým niekedy vydržalo celú cestu až k líniám vojny, veľa kusov sa počas cesty pokazilo skôr, než tank dokázal doraziť na bojisko. Záznamy toho, ako si T-35 na bojiskách viedli, sú nejasné, avšak tank bol natoľko pomalý, že bol nepochybne cieľom menších a ďaleko obratnejších tankov Nemecka.

T-35 je vlastne také stelesnenie konceptu ťažkého tanku a zároveň skvelej pripomienky toho, čo je na celom koncepte zlé. Hlavným problémom bola jeho váha ... Prečo tank niesol toľko výzbroje namierenej dozadu? Na čo potreboval celkom šesť guľometov?

Navyše, Rusko vtedy nedisponovalo vysokou technickou úrovňou, takže mal tank nedostatočnú pohonnú jednotku, ktorá bola rovnako nespoľahlivá ako riadenie samotné. Keď sa niečo pokazilo, tank zostal stáť a s ním veľké množstvo palebnej sily. Nehovoriac o samotnej posádke.

Celkom 61 tankov typu T-35A (vylepšená verzia pôvodného tanku) bolo vyrobených v Charkove medzi rokmi 1932 až 1939. Replika tanku napodobňuje práve tento model, ktorý mal vylepšený kanón ráže 45 mm.

Zaujímavosťou je, že veže repliky sú fixované, takže sa pravdepodobne nepodarilo replikovať pohybový systém alebo je funkčný len čiastočne.


Novinky

Via ferrata. Nielen pre lezcov, ale aj pre všetkých milovníkov outdooru

Via ferrata. Nielen pre lezcov, ale aj pre všetkých milovníkov outdooru

Po rebríku na skale, pozdĺž strmej steny nad riekou a cez lanový most vedie vaša cesta. Trúfnete si? Via Ferrata je na vzostupe. Dostáva totiž adrenalínový zážitok horolezcov medzi...
Ján Smudek. Nepolapiteľná legenda českého odboja

Ján Smudek. Nepolapiteľná legenda českého odboja

Nedávno sme písali o plukovníkovi J.M. Novákovi a dnes si pripomenieme odbojára Jána Smudeka, s ktorým sa stretol a pomáhal mu. O Jánovi Smudekovi sa hovorí Nepolapiteľný. A my by sme...
Dobrodruhovia Petrova cechu, prázdninová prívlač čaká. Ako sa na ňu vybaviť?

Dobrodruhovia Petrova cechu, prázdninová prívlač čaká. Ako sa na ňu vybaviť?

Nie je rybár ako rybár. Vláčkar, rybár na prívlač, nie je ako kaprár, ktorého večer nájdete tam, kde ste ho ráno posadili. Vláčkar je dobrodruh a pri vláčení nachodí mnoho...
Hygiena v prírode

Hygiena v prírode

Trocha nepohodlia stojí za každé dobrodružstvo. Na dlhšom tripe nemusíme byť práve vymydlinkovaní, ale zase treba myslieť na to, že čistota = pol zdravia. Tak si poďme povedať, ako...
Nahoru

Ahoj!
Keby sme mohli, podali by sme vám ruku na pozdrav.
Bohužiaľ, nemôžeme to urobiť a musíme si navzájom potriasť vašimi cookies. Ste pripravení?
Dajú nám vedieť, ako sa našej stránke darí, a my vám budeme zobrazovať len reklamu, ktorá vás skutočne zaujíma.
Čo sú to súbory cookie?

Nastavenie cookies

Vaše súkromie je dôležité. Môžete si vybrať z nastavenia cookies nižšie. Čo sú to súbory cookie?