Hľadaný výraz musí mať viac ako 2 znaky.

Obrázky niečoho, čo vyzerá ako nové útočné bezpilotné lietadlo (dron), sa vynorili z hlbín ruského spravodajstva ...
Obrázky niečoho, čo vyzerá ako nové útočné bezpilotné lietadlo (dron), sa vynorili z hlbín ruského spravodajstva. Lietadlo vyvíja a stavia firma Suchoj a jeho názov bude pravdepodobne Ochotnik (охотник), čo znamená v preklade Lovec. Stroj je vo vývoji od roku 2011 a jeho úlohou budú presné údery na protilietadlovú obranu a veliteľstvo a podpora pilotovaných lietadiel.
Obrázky sa ako prvé objavili na ruských sociálnych sieťach a ukazujú letún bez kokpitu, s jedným motorom a tvarom lietajúceho krídla. Tvar tiež naznačuje, že bol stroj vytvorený s prvkami technológie stealth, hoci je v súčasnej dobe posiaty testovacími anténami a vývod motora je nezakrytý a netienený. Je tiež otázka, či Ochotnik v súčasnej dobe disponuje aj stealth kompozitnými materiálmi a špeciálnym pohlcujúcim povrchovým materiálom, ktorý redukuje radarový odraz.

Dron je oficiálne známy pod názvom Udarno-Razvedyvatelnyi Bespilotnyi Kompleks, čo by sa dalo voľne preložiť ako "Útočný-Prieskumný Bezpilotný Systém (Komplex)". Ochotnik by mal vážiť približne dvadsať ton, čo je vo svete dronov pomerne veľká váha. Pre porovnanie, americká klasika F / A-18E / F Super Hornet váži bez ďalšej záťaže 16 ton, a to má v sebe aj kokpit pre pilota.
Ruská vláda v roku 2011 podpísala dohodu o vývoji s firmou Suchoj, pričom bol stroj vtedy označovaný ako "lietadlo šiestej generácie" s pohonom buď dvoch motorov Klimov RD-33MK alebo jedným motorom z lietadla Suchoj Su-57. Rusi sa teda, ako sa zdá, vydali cestou jedného motora, ktorý by mal Dronu udávať maximálnu rýchlosť približne 1.000 km / h (621 mp / h).
V roku 2018 ruské spravodajstvo TASS citovalo experta na vojenské letectvo, ktorý Ochotníkov označil za približný ekvivalent amerických bezpilotných lietadiel, ktorých úloha je ničenie nepriateľskej protilietadlovej obrany, komunikačného zariadenia a veliteľských pozícií v situáciách, ktoré sú príliš rizikové pre posádku na využitie klasicky pilotovaného lietadla.

Ochotnik bude takmer určite plne automatizovaný, takže by, minimálne v teórii, mal bez pomoci ľudského operátora sám vzlietnuť, dokončiť misiu a následne pristáť. Použitie zbraní bude ale stále vyžadovať autorizáciu operátora v centre, takže sa (aspoň zatiaľ) nemusíte báť scenára ako v klasickom filme Terminátor. Ochotnik bude pravdepodobne tiež taký pionier v oblasti vývoja umelej inteligencie, ktorá takmer určite bude v ďalších generáciách ruských lietadiel.
Vývoj Ochotníkov prebieha na základni pri Novosibirsku a podľa ruských médií prebiehajú testy na runwayi už od decembra minulého roka. Uniknuté fotky sú pravdepodobne z týchto testov a rozhodne nijako nenaznačujú, že stroj už vo skutočnosťou letel. Podľa TASS majú prvé ostré lety prebehnúť na jar 2019.
Patrí sa podotknúť, že Rusko zatiaľ nemá bezpilotné lietadlá vo svojej armáde tak integrované, ako to majú napríklad Spojené štáty. Tiež sa všeobecne súdi, že ich bezpilotné technológie nie sú tak sofistikované ako tie "západné". Na druhú stranu sa patrí poznamenať, že americké drony v službe sú vybavené "len" turbovrtuľovými motormi a prvý americký prúdový dron, určený pre ostré nasadenie, má byť MQ-25 Stingray, ktorý by mal primárne slúžiť ako tanker so schopnosťou zhromažďovať taktické a strategické informácie. Takže ak sa to tak dá povedať, Ochotnik vlastne nemá v tomto ohľade na svete konkurenciu. Zatiaľ.
Samozrejme, všetky informácie dostupné o Ochotníkovi sú zo štátnych ruských médií a mali by byť podľa toho brané. Jediné, čo je teda isté, je, že Rusi momentálne testujú nejaký nový druh bezpilotného drona. Treba ešte poznamenať, že aj keby dron už prešiel prvým zalietaním, neznamená to, že bude čoskoro masovo nasadený do letectva, poťažmo boja. Taký Su-57 (lietadlo piatej generácie) by o tom mohol rozprávať svoje, jeho prvé lety prebehli už v roku 2010 a v súčasnosti stále nie je v plne operačnom stave.
Novinky
Slovníček outdoorových materiálov
Rip-stop, neoprén, softshell. Gore-Tex, fleece, merino. Coolmax, kevlar, nylon. A takto by sme mohli pokračovať donekonečna. Moderná doba neustále prináša nové materiály. A čert aby sa...
Vianoce za vojnových čias
Tak ako sa medzi vetvičkami vianočného stromčeka blýskajú farebné svetielka, žiaria z chladu frontových línií zázračné vianočné skutky a príbehy. Niekedy úsmevné, niekedy...
Prísne tajné priateľstvo z opačných strán frontu
Vianočný čas dokáže byť niekedy skutočne zázračný. Svedčí o tom aj príbeh amerického pilota Charlieho Browna a nemeckého stíhacieho esa Franza Stieglera. Ich stretnutie z druhej...
Via ferrata. Nielen pre lezcov, ale aj pre všetkých milovníkov outdooru
Po rebríku na skale, pozdĺž strmej steny nad riekou a cez lanový most vedie vaša cesta. Trúfnete si? Via Ferrata je na vzostupe. Dostáva totiž adrenalínový zážitok horolezcov medzi...